Wycieczka kl. IV a i V a

l118 stycznia uczniowie klasy IV a i V a mieli okazję wziąć udział w wycieczce, która na długo pozostanie w ich pamięci. Porucznik Straży Granicznej Adrian Klimecki oprowadził nas po terminalu pasażerskim i opowiedział o swojej pracy. Przeszliśmy przez kontrolę bezpieczeństwa. W części niedostępnej dla ogółu grupa pirotechniczna opowiedziała o swojej niebezpiecznej pracy. Zobaczyliśmy robota do usuwania bagaży zawierających ładunek wybuchowy, a także poznaliśmy Chestera, psa do tropienia niedozwolonych substancji. Dzięki przejażdżce autobusem po płycie lotniska dotarliśmy do siedziby Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, gdzie z bliska obejrzeliśmy start helikoptera. Następnie przejechaliśmy do strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej. Tam usłyszeliśmy o pracy strażaków na lotnisku, a także zobaczyliśmy jedne z najnowocześniejszych samochodów strażackich. Udało nam się również oglądać start samolotu stojąc niedaleko pasa startowego. Dziękujemy wszystkim pracownikom Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego za życzliwość i chęć podzielenia się swoimi doświadczeniami. W szczególności pragniemy podziękować panu por. Adrianowi Klimeckiemu za fascynującą wycieczkę, a państwu Agacie i Maciejowi Wleklak oraz firmie Inwestor za zorganizowanie wyjazdu.